Unesco

Il Liceo "G.Oberdan" è inserito nella rete scolastica UNESCO dall’a.s. 2014-15 e aderisce alle finalità del “Associated School Project network”: http://www.unesco.org/new/en/education/networks/global-networks/aspnet/

Il progetto, fondato nel 1953, è una rete scolastica internazionale che comprende almeno 10,000 istituti disseminati in 181 Paesi. Le scuole associate collaborano assieme su tematiche comuni quali le relazioni internazionali, la pace, il dialogo interculturale, lo sviluppo sostenibile e un’istruzione di qualità.

Ogni anno il Liceo G.Oberdan si fa promotore di un progetto qualitativamente importante che abbia affinità con le tematiche succitate. Quest’anno il liceo promuove lo scambio culturale con il liceo Ginnasio di Gävle, in Svezia, in un’ottica di dialogo culturale transnazionale ai fini di migliorare la formazione educativa dei propri studenti e di facilitare la collaborazione tra studenti anche di nazionalità diversa.

"Oberdan" High School has been a member of the school network UNESCO since the school year 2014-15. Through this membership the school achieves the goals of the “Associated School Project network”: http://www.unesco.org/new/en/education/networks/global-networks/aspnet/

The UNESCO Associated Schools Project Network (ASPnet), founded in 1953, is a global network of 10,000 educational institutions in 181 countries. Member institutions work in support of international understanding, peace, intercultural dialogue, sustainable development and quality education in practice.

Every year Oberdan High School promotes a high-quality project which has a similar scope to the ones established by ASPnet. This year Oberdan High School is organizing a cultural exchange with a Swedish High School in Gävle, in order to encourage an international type of cultural experience which aims to improve Oberdan High School students’ education and to facilitate the collaboration between students of different nationalities.